• Odkrywamy Opolszczyznę

• 29 i 30 maja br. uczniowie klasy VIII (19 osób) oraz sześcioro uczniów klasy VI wyjechało na dwudniową wycieczkę na Opolszczyznę. W programie znalazł się Kamieniec Ząbkowicki. W tej miejscowości zwiedziliśmy XIX-wieczny pałac oraz założenia pałacowo-parkowe Marianny Orańskiej. Udaliśmy się także do opactwa cysterskiego w Henrykowie - jednego z najokazalszych i najpiękniejszych założeń barokowych na Śląsku, miejsce powstania Księgi Henrykowskiej - zabytku piśmiennictwa polskiego. W Mosznej czekała na nas niesamowita niespodzianka - jeden z najpiękniejszych zamków w Polsce, zwany bajkowym zamkiem. Mieliśmy także przyjemność obejrzeć pokaz fontan w przypałacowym ogrodzie. Niespodzianka czekała także na nas w Fabryce Robotów. Na nocleg udaliśmy się do Opola - stolicy Polskiej Piosenki.

W drugim dniu wycieczki zwiedziliśmy Opole, Muzeum Wsi Opolskiej oraz renesansowy Zamek Piastów Polskich zwany "Śląskim Wawelem" w Brzegu. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na krótki rekonesans we Wrocławiu. Celem był obiad oraz odszukanie i sfotografowanie jak nawiększej liczby krasnali.

Odkrywanie miejsc w mniej popularnym regionie Polski okazało się trafnym pomysłem...

• Trzydniowy egzamin ósmoklasisty przeszedł do historii. Teraz będziemy oczekiwać na wyniki (3 lipca). Wszystkim zdającym należała się chwila wytchnienia...Czas po egzaminie uczniowie spędzili w bistro Greys. Frytki nadzwyczaj wszystkim smakowały:-)

• 23 maja br. uczniowie klasy ósmej przystąpili do egzaminu z języka polskiego. W drugim dniu zdawali egzamin z matematyki, a w trzecim będą rozwiązywać zadania z języka nowożytnego (języka angielskiego).

Ósmoklasistom życzymy otwartych umysłów podczas zdawania egzaminu.

• Cały czas gramy i przygotowujemy się do ostatnich w tym roku szkolnym zawodów badmintonowych!

Brawa dla Was, zawodników Uczniowskiego Klubu Sportowego Zasutowo! Jesteście bardzo zaangażowani!!!

Cz. Kozielski, L. Płończak, UKS Zasutowo

• Dzień Patrona

•     Dzień 18 maja był w naszej szkole dniem wyjątkowym, ponieważ właśnie tego dnia obchodziliśmy uroczyście Dzień Patrona. Uroczystości zainaugurowane zostały Mszą św. sprawowaną przez ks. Konstantego Mrozka w holu Szkoły w intencji uczniów, dyrekcji, nauczycieli, pracowników szkoły i rodziców. Po Mszy św. delegacja uczniów złożyła kwiaty i znicz pod popiersiem św. Jana Pawła II.

Drugą częścią uroczystości było przedstawienie "Kim On był?", w którym uczniowie klasy VI zaprezentowali ważne chwile z życia Karola Wojtyły w formie wywiadów z koleżankami i kolegami Papieża. Rozmowy przeplatane były pieśniami i piosenkami w wykonaniu chórku dziewczynek z klas IV - VI. Wykonawcy zaśpiewali również znaną pieśń „Barkę” jako podziękowanie dla Tego, który zawsze nam wskazywał drogę ku temu, co piękne i dobre.

Ostatnią częścią tego dnia była gra terenowa "Lolek". Uczniowie każdej klasy wraz z wychowawcami rozwiązywali zadania na 6 stacjach. Było strzelanie goli, pokonywanie toru przeszkód, przedstawianie scenek z życia papieża, śpiewanie piosenki, wpisywanie nazwy krajów, w których św. Jan Paweł II pielgrzymował oraz rozwiązywanie quizu "Milionerzy". Na mecie dzieci oddawały wypełnioną kartę z otrzymanym hasłem "Nie lękajcie się, otwórzcie na oścież drzwi Chrystusowi".

Po zakończonej grze odbyło się podsumowanie, w trakcie którego każda klasa otrzymała dyplom i słodki upominek.

Bardzo dziękujemy ks. proboszczowi Konstantemu Mrozkowi, p. Dyrektorowi Piotrowi Michalakowi, wychowawcom i wszystkim dzieciom biorącym udział w tej uroczystości za zaangażowanie i wszelką pomoc.

organizatorki:

Justyna Cibail i Alicja Tonder

• Wycieczka do Torunia

•            We wtorek 16 maja uczniowie klas 4 – 6 wzięli udział w wycieczce do Torunia. O godzinie 7.50 wyruszyliśmy w podróż do tego pięknego miasta. Droga była dość długa, ale mieliśmy jeden postój na zjedzenie śniadania. W autokarze pan pilot Dariusz opowiadał nam o Toruniu. Poznaliśmy legendy toruńskie, a także dowiedzieliśmy się, skąd wzięła się nazwa tego zabytkowe miasta. Oglądaliśmy film o historii Torunia, więc czas podróży dość szybko minął. Po przyjeździe mieliśmy spacer z przewodnikiem po Staromiejskiej Dzielnicy z zespołem zabytków Starego Miasta. Pierwszym punktem zwiedzania była Krzywa Wieża. Poznaliśmy legendę związaną z tą „krzywą” budowlą i każdy z nas mógł poddać się „testowi prawości”. Według legendy równowagę, opierając się plecami o ścianę wieży, utrzyma tylko człowiek prawy, wierny i uczciwy. Następnie uliczkami miasta Pan przewodnik zaprowadził nas do Domu Mikołaja Kopernika, do Bramy Klasztornej, zwiedziliśmy kościół św. Janów i Bazylikę. Spacerowaliśmy po rynku Starego Miasta, a tam oglądaliśmy zabytkowe kamieniczki, osiołka, zwiedzaliśmy ratusz oraz zrobiliśmy sobie pamiątkową fotografię pod pomnikiem Mikołaja Kopernika. Później obejrzeliśmy seans „Zostać astronomem” w Planetarium. Wszyscy byli zachwyceni filmem.  Uczestniczyliśmy w zajęciach w Muzeum Piernika. Poznaliśmy pod okiem Mistrzyni rytuały związane z wypiekiem piernika. Własnoręcznie przygotowaliśmy ciasto, by później, przy użyciu drewnianych form, wypiec z niego toruńskie specjały. Mieliśmy także czas do dyspozycji grupy na zjedzenie obiadu, zakup pamiątek, pierników i lodów. O 20.00 wróciliśmy do szkoły. Dzieci były bardzo dzielne, nie narzekały, były grzeczne. Wycieczka wszystkim się podobała.

Podczas wycieczki panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Wszyscy uczniowie byli pod wrażeniem piękna Torunia, miasta wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO.

Opiekę nad uczniami sprawowały panie: Katarzyna Bartoń, Agnieszka Juszczak, Małgorzata Plucińska i Alicja Tonder.

tekst i zdjęcia AT

• Sukces Michała i Jakuba

• 13 i 14 maja w Bornym Sulinowie (woj. zachodniopomorskie) odbyła się Oólnopolska Olimpiada Młodzieży. Michał Filipczak został wicemistrzem Polski, a jego brat Jakub wywalczył brązowy medal.

Brawo chłopcy!!!

KJ

zdj. Hwarang Września

• Mamy to już po raz trzeci z rzędu! Rządowy Program Klub 2023 dla UKS Zasutowo!

• Mamy rewelacyjną informację! Uczniowski Klub Sportowy Zasutowo działający przy Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Zasutowie w ramach Rządowego Programu KLUB 2023 otrzymał dotację w kwocie 10 tysięcy złotych! Dotacja zostanie wykorzystana na szkolenie  badmintonowe młodych zawodników  uczniowskiego Klubu  oraz na zakup sprzętu  sportowego na potrzeby szkolenia w kwocie 4 000 zł.   Wsparcie to przyczyni się do poprawy gry badmintonowej i uzyskiwania coraz lepszych wyników we współzawodnictwie!

L. Płończak, UKS Zasutowo

• XIII Archidiecezjalny Zjazd Szkół Jana Pawła II w Popowie Kościelnym

• 10 maja br. reprezentacja naszej szkoły wzięła udział w XIII Archidiecezjalnym Zjeździe Szkół Jana Pawła II w Popowie Kościelnym (gmina Mieścisko). Zjazd rozpoczął się Mszą św. pod przewodnictwem  bp. ks. dr. Radosława Orchowicza.

Po Mszy św. mieliśmy przyjemność obejrzenia części artystycznej poświęconej naszemu Patronowi w wykonaniu dzieci miejscowej szkoły.

Przed Zjazdem uczniowie wykonali lapbooki dedykowane Janowi Pawłowi II. Uczennice klasy ósmej, Nadia Chojnacka i Monika Karalus, w kategorii uczniów klas VII-VIII zdobyły 2. miejsce. Gratulujemy.

Na Zjeździe naszą szkołę reprezentował Pan Piotr Michalak, dyrektor, oraz poczet sztandarowy w składzie: Amelia Jerka (kl. VIII) oraz Nela Płowens i Filip Nawrocki (kl. VI).

Dla młodzieży zostały zorganizowane w bibliotece publicznej warsztaty, podczas którch uczniowie układali puzzle oraz zadania w escape roomie dotyczące postaci św. Jana Pawła II.

Na Zjazd do Popowa Kościelnego przyjechało 12 delegacji szkół z Archidiecezji Gnieźnieńskiej.

Za rok spotkanie delegacji szkół w Gościeszynie (gm. Rogowo).

KJ

• Podsumowanie konkursu

• Uczennice klasy 5 brały udział w konkursie literacko - plastycznym ,,NIEZWYKLE RZADKA, WYJĄTKOWA, WAŻNA KSIĄŻKA” organizowanym przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy we Wrześni.  W podsumowaniu:

1. miejsce zajęła Wiktoria Juszczak

3. miejsce - Alicja Górska

Wyróżnienie otrzymała Łucja Jachimczak.

Prace dziewcząt można obejrzeć na profilu facebookowym biblioteki.

Serdecznie gratulujemy :)

• Ogólnopolski turniej badmintona w Puszczykowie - UKS Zasutowo

• W dniu 6-7  maja 2023 r. odbył się w Puszczykowie Ogólnopolski turniej badmintona zaliczany do rankingu Polskiego Związku Badmintona w kategoriach młodzik młodszy, młodzik i junior młodszy. W turnieju uczestniczyło 115 zawodniczek i zawodników z następujących miejscowości: Baranowo, Donaborów, Gniezno, Góra, Góralice, Jelenia Góra, Kędzierzyn-Koźle, Kępno, Lipiany,  Luboń, Ostrów Wielkopolski, Poznań,  Puszczykowo, Sulęcin i Zasutowo. Reprezentantami z Zasutowa w kategorii młodzik młodszy byli: Balicki Marcin, Jarząbek Jakub, Jerka Tymoteusz i Pietrzak Eryk.  W kategorii młodzik młodszy startowało 35 zawodników podzielonych na 11 grup eliminacyjnych po 3 lub 4 zawodników w grupie. Do dalszych gier z grupy awansowali tylko zwycięzcy. Z zawodników z Zasutowa najlepiej zaprezentował się Marcin Balicki wygrywając grupę i przegrywając z późniejszym półfinalistą z Kędzierzyna-Koźla zajmując miejsce IX-XI. Jeden mecz w grupie wygrał Eryk Pietrzak startujący po raz pierwszy w krajowym turnieju zawodników z licencjami. Nie powiodło się chłopcom z Zasutowa w grze podwójnej zajmując ostatnie miejsca w swoich grupach. Zawodnicy z Zasutowa biorą udział w turniejach coraz wyższej rangi i odnoszą w nich sukcesy.

Zajęte miejsca zawodników z Zasutowa:

Balicki Marcin ( 2010r.) – IX- XI m

Jarząbek Jakub ( 2010 r.) -  XXIII-XXXIII m

Jerka Tymoteusz ( 2010 r.) – XXXIV-XXXV m

Pietrzak Eryk ( 2011 r.)- XXII- XXXII m

Dziękuję  Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Nekli i Pani Pietrzak za pomoc w organizacji wyjazdu oraz  rodzicom za umożliwienie  wyjazdu ich dzieciom.

Czesław Kozielski, UKS Zasutowo

• Wycieczka klas edukacji wczesnoszkolnej

• 28 kwietnia klasy I-III wybrały sie na wycieczkę  „Do Kowalskiej Zagrody”.

A w ,,Kowalskiej Zagrodzie'' dzieci — poznały zwy­czaje jakie od dawna panują w kowal­skim gospodarstwie,

–  zja­dły „słodką nie­spo­dziankę”- wypiek z kowal­skiej kuchni,

–  oglądały pracę kowala,

–  poma­gały przy codzien­nym obrządku gospo­dar­skim (kar­mie­nie zwierząt, dojenie krów),

-  jeź­dziły ciągnikiem z wozami,

-  poznały zwierzęta w zagro­dzie (króliki, kozy, krowy),

-  spędziły „chwile z tra­dy­cjami” ( wyra­bia­nie masła i sera),

– zja­dły kieł­ba­ski samo­dziel­nie upie­czone na ognisku,

-  bawiły się zabaw­kami pradziadków.

• Dbamy o "nasze" drzewko

• Uczniowie klasy VI dbają o "swoją" lipkę.

Jan Kochanowski zapraszał:

Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!

Nie dójdzie cię tu słońce, przyrzekam ja tobie,

Choć się nawysszej wzbije, a proste promienie

Ściągną pod swoje drzewa rozstrzelane cienie.

Tu zawżdy chłodne wiatry z pola zawiewają,

Tu słowicy, tu szpacy wdzięcznie narzekają.

Z mego wonnego kwiatu pracowite pszczoły

Biorą miód, który potym szlachci pańskie stoły.

A ja swym cichym szeptem sprawić umiem snadnie,

Że człowiekowi łacno słodki sen przypadnie.

Jabłek wprawdzie nie rodzę, lecz mię pan tak kładzie

Jako szczep napłodniejszy w hesperyskim sadzie.